? ??????????????What a Day? ????? ?? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??4 Grabs Today. 1286 Total Grabs. ??????Pr
eview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Backyard Summers? ????? ?? ???Rating: 4.5 (4 Ratings)??3 Grabs Today. 1746 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ??????????? BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, September 7, 2009

Liv!

Åkej, nå har det ikke skjedd noe her på et par dager, for det har nemlig ikke vært internett her. Ikke strøm heller, til tider. Heldigvis bor jeg på Casa Iguana, som er det beste, så her var vi bare uten strøm en times tid. De på Colibri, derimot, måtte klare seg uten vifte et helt døgn. Så Casa Iguana er best
Men jeg har vært så flink at jeg skrev blogginnlegg på word, så det slipper å bli et langt et. Satser vi på, jaffal.

Festen på fredag var hvertfall knall! Masse koselige mennesker, det var jo egentlig bare oss og de som jobber i Kulturstudier, men de var nå hvertfall koselige. Også var det masse gøy musikk, blant annet abba, og selvfølgelig salsamusikk. Og jeg dansa så mye salsa! Det var sykt gøy! Skal ha min første salsatime på mandag (i morgen), så det gleder jeg meg til nå.
Det ble selvfølgelig en tur på byen også, vi dro på Oxygen, som visstnok er en bra plass. Møtte masse nicaraguanere, og jeg fant ut at de er gøy å dra på byen med.


Ingvild, Jeanette og meg:)

I går ble egentlig bare en bra dagen derpå. Slappa av en del, tok en tur i byen, dro på café La Rosita, og tok det helt med ro, sånn egentlig. Også var vi på en vegetarrestaurant på kvelden, som var skikkelig koselig. Så jeg fant ut at det å være litt smådårlig etter en tur på byen i Nicaragua egentlig ikke er så fælt.

I dag har vi vært på vulkantur! Vi dro herfra halv 8 i morges, og skulle altså da til vulkanen Cerro Negro, som er en av mange aktive vulkaner i området her. Cerro Negro er 159 år gammel, og hadde sist utbrudd på 90-tallet engang, husker jeg riktig tror jeg det var i 1996.

Folk som surfer ned vulkanen

Det var utrolig gøy da! En ganske lett oppovertur, egentlig, litt tungt å gå i vulkansteiner, men det gikk helt fint. Så da vi kom opp, var det egentlig bare å ta bilder, for så å gå ned igjen. Men den nedoverturen tror jeg er noe av det morsomste jeg har gjort i hele mitt liv. Istedenfor å faktisk gå nedoverbakke ned igjen, skata vi ned på siden av vulkanen, det gikk utrolig fort, og det var omtrent som å ake på beina. Herregud, det var gøy. Jeg følte meg skikkelig proff, så jeg tror jeg har talent for vulkanskating.

Etter den nedoverturen hadde alle knallfine legger dekket av vulkanaske, så en dusj etterpå var greit. Men siden alle skulle dusje på en gang, og vanntilførselen i Nicaragua ikke er helt knall, så tok det ganske lang tid å få dusja. Vannet stopper ofte opp sånn nå og da, så man må ha litt tålmodighet, har vi funnet ut. Vannet er for så vidt kaldt også da, men det er bare deilig, for det er jo så varmt her at det er nesten umenneskelig.

Nevnte isted at vi ikke har hatt internett på en stund. Det er det en morsom historie bak.
Den kvelden vi hadde fest, nemlig, var jo en fredag, og da er det mange som fester. Da var det en mann som hadde fyllekjørt rundt i gatene i Leon, og han hadde klart å kræsje inn i en sånn strømførerstolpe med bilen, og fått hele stolpen velta over bilen. Tror det gikk bra med han da, har ikke hørt noe annet hvertfall.
Men dagen etter kom det jo et elektirkerfirma med bilen sin og skulle fikse dette her. Men når de skal fikse dette, klarer de å kræsje inn i stolpen ved siden av, sånn at de velter denne stolpen over firmabilen sin. Så ting tar litt tid, her i Nicaragua. Folk soser, mer enn meg til og med. Men jeg skal lære meg å leve med det, for en så avslappa livsstil tror jeg det er sunt å ha.

Uansett, nå er det soving på g. I morgen skal vi ha våre første forelesninger i Latinamerikastudier, det blir spennende. Håper vi har bra foreleser

Natta!

0 comments: