? ??????????????What a Day? ????? ?? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??4 Grabs Today. 1286 Total Grabs. ??????Pr
eview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Backyard Summers? ????? ?? ???Rating: 4.5 (4 Ratings)??3 Grabs Today. 1746 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ??????????? BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, February 4, 2009

Hva skal jeg gjøreee?

Jeg lurer skikkelig på hva jeg skal gjøre neste år... Det jeg vil mest av alt er å bare komme meg vekk fra Norge, for jeg begynner å bli innmari lei, og også innmari utålmodig etter å oppleve noe...
Men samtidig så stortrives jeg i Oslo, det er bare at jeg ikke helt kommer noen vei liksom. Stortrives jo på SFO, men ser liksom ikke helt for meg at jeg kan jobbe der resten av livet. Må jo studere før eller siden også.

Men jeg har alltid vært sånn at hvis man ikke reiser før man begynner med studiene, så får man ikke helt gjort det. For hvis man begynner med studiene blir man jo fryktelig opptatt av det, pluss at man har dårlig råd og sånne ting. Også, når man er ferdig med studiene, så må m an jo finne seg en jobb, og selv om man tjener bra da, så sitter man jo der med et skyhøyt studielån, og en del andre utgifter. Så jeg ser for meg at hvis jeg vil oppleve noe ordentlig, så må jeg nesten gjøre det nå... Så da gjelder det jo å finne ut hva jeg vil oppleve da. Jeg har alltid drømt om å bo i Argentina, så det må jeg hvertfall en gang. Derfor har jeg vurdert å studere Kulturstudier i Buenos Aires, men egentlig er det jeg aller helst vil i Nicaragua, ikke i Argentina... Isj altså. For i Argentina har de noe som heter Corporate Social Responsibility, som går på offentlige bedrifters samfunnsansvar, utover det som gjelder i lovene og sånt. Rett og slett hva de gjør som er bra. Og det er jo selvfølgelig noe som jeg syns virker dritinteressant, men i Nicaragua har de spansk språk og latinamerikastudier! Og det høres jo bare genialest i verden ut!:D Og i tillegg driver jeg og vurderer Disneyworld i Florida, mest som en plan B egentlig, bare for å komme ut av Norge. Så det er litt vanskelig å velge bare én ting av alle de gøye tingene! Noen forslag? Hjelp?

Jej:)

4 comments:

Christine said...

altsåå, hvis du vikelig vil bo i argentina, så tror jeg kulturstudiene er den beste muligheten for deg! :P

Du skal jo uansett studere i Norge etterhvert? Da kan du heller da noe mer relatert til det du vil mest da... =)

Meeeen, ditt valg =P
Uansett så kan du sikkert reise til argentina om du drar til det andre stedet. Selv om jeg ikke helt vet hvor det ligger i forhold :P

Runa said...

hehe jaaaa.
Men er usikker på hvilke kulturstudier! Tror Nicaraguastudiene egentlig er det beste, og som du sier kunne jeg jo bare reist "innom" argentina liksom:p
men får se. og tenke. og se litt mer:) rundreise i latin-amerika er uansett det jeg helst vil liksom... :p

Runa said...
This comment has been removed by the author.
Anne said...

Nå skal jeg være sånn klok-storesøster-aktig og svare at gjør det du har mest lyst til også tar du gjelda senere. Jobb finner man seg alltids. Er det noen jeg tror takler det å dra til utlandet, så er det nå deg! Det som er så kjekt med lånekassen at man trenger ikke betale før man har fått jobb. Lev livet mens du kan og kom deg ut i verden før du er stuck med samboer og baby! Fin blogg:) Skal titte innom ofte her:)