? ??????????????What a Day? ????? ?? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??4 Grabs Today. 1286 Total Grabs. ??????Pr
eview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Backyard Summers? ????? ?? ???Rating: 4.5 (4 Ratings)??3 Grabs Today. 1746 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ??????????? BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, April 12, 2009

Trondheimpåske

Nå er jeg i Trondheim hos pappan min. Her har jeg vært siden onsdag kveld, og jeg har møtt koselige folk og kjørt masse bil:) Da jeg dro på onsdag, dro jeg til Gardermoen og ordna ting og sånt, og jeg hadde selvfølgelig klart å glemme at reiseinformasjonen min var på telefonen, som jeg nesten ikke hadde batteri igjen på. Så derfor måtte jeg til skranken og spørre en mann om å få informasjonen på nytt, og det gikk heldigvis fint, selv om han virka litt sur for det...

Da jeg kom inn til gaten min og sånt, rett før jeg skulle gå ombord i flyet, så skjedde det noe skikkelig dramatisk! For jeg sto liksom og så mot skranken og der vi skulle gå ombord, mens jeg hadde butikkene og passasjen liksom bak meg. Så, plutselig, hørte jeg et høyt smell rett bak meg! Og så snur jeg meg, og der ligger det plutselig en mann som hadde kollapsa en meter bak meg! Jeg fikk helt panikk da, så jeg følte meg fryktelig nytteløs da jeg bare ble stående i sånn fem sekunder uten å gjøre en dritt selv om jeg var nærmest, men heldigvis kom det sånn fem andre med en gang som hjalp til, og som ordna ambulansepersonell og litt forskjellig. Det viste seg at han hadde vært skikkelig stressa fordi han måtte rekke et fly, så hele greia var skikkelig dramatisk. Heldigvis gikk det fint da, men vårt fly måtte bare dra etter hvert, så vi kom igang, etter en del ambulansepersonell og forskjellige ting hadde kommet på plass. Dessverre må jeg bare si at jeg syns at flyplassfolka takla det ganske dårlig, for det tok en god del tid før ting kom på plass og sånt. Men, det er sånt som skjer engang iblant, og ting gikk hvertfall bra.

Da jeg kom til Trondheim, så møtte jeg pappa på flyplassen, også fikk jeg kjøre hjem!:D Det var egentlig litt skummelt da, for da hadde jeg jo ikke kjørt siden oppkjøringa mi, som var den 5. mars, så var litt uvant. Meen det gikk fint, og jeg var ikke så veldig dårlig.

Siden onsdag har jeg kjørt maaasse. På torsdag kjørte jeg Nadia rundt over hele byen, hun ble min første passasjer som ikke kunne redde meg på noen måte, og jeg tror kanskje hun syntes det var litt skummelt:p Seinere på dagen ble Trine med meg, jeg kjørte til Tyholttårnet og NRK og møtte henne og Espen der, men jeg sa klart ifra om at Espen ikke fikk være med, han er for skummel:p Det var visst greit for han da, jeg tror nok han vet at han er litt skummel også:p Jeg tror faktisk Trine syns jeg var sånn ikke veldig dårlig, for hun overlevde uten store traumer eller skader, og jeg klarte å kjøre henne helt hjem til huset til Espen:) Etter jeg hadde vært der, fant jeg ikke tilbake til NRK eller Valentinlyst igjen, men jeg klarte å famle meg fram til KBS, så det ordna seg. Så jeg har kjørt både i Midtbyen og på feilsida av byen. Hihi!

På kvelden var jeg hos Nadia, og vi hadde det skikkelig koselig og gjorde som i gamle dager; film, godteri og masse prating. Utrolig koselig:)

Etterhvert spurte Torun om jeg kunne komme og hente henne, så det gjorde jeg litt utpå kvelden, og det var første gang jeg kjørte med henne, noe jeg tror hun fant litt skummelt. Men jeg tror nok jeg imponerte henne også, så jeg har lært at jeg funker sånn passe som sjåfør:)
På fredag ble jeg med mormor og morfar til Folldal! I løpet av den dagen kjørte jeg altså nesten 40 mil, noe som var litt slitsomt, men faktisk ganske gøy likevel. Så hilste vi på alle slags slektninger og dro på hytta og alt mulig, jeg fant ut at jeg ikke har vært i Folldal på omtrent fire år, så det var vel på tide. Også kjørte vi hjem igjen etter en stund, og da var jeg kjeeempesliten etter masse kjøring, så jeg sovna ikke så altfor seint innbiller jeg meg:)
I går var jeg og så på Torun på Big Bite. Hun har fått jobb der nemlig, og ser ganske tøff ut i den tøffe Big Bite-skjorta med tilhørende caps og alt. Ganske morsomt å se at min bittelille søster har fått stor jobb midt på Trondheim Torg.


Også var jeg på besøk til Anne og Morten og Leon! Leon har blitt så stor, og jeg hadde med gave til han fra Dublin:) Det var en body som det sto "Does my bum look big in this?" på, som jeg syns var innmari fin:) Jeg har nok en gang funnet ut at Leon er verdens fineste baby, og nå som han begynner å finne håret og ansiktet mitt interessant, driver han og klyper og lugger og sånt, men det er helt greit, siden det er han:)

Se så stor han har blitt!:) Leon er verdens fineste<3

Ellers er det ikke sånn fryktelig masse mer å si, jeg skal kjøre mer, og i kveld skal jeg på middag til mamma, sammen med mormor og morfar og Anne og Leon og Torun, så det blir koselig.
Så er det et par ting til i morgen, jeg skal møte Agnete jaffal, også bærer det endelig tilbake til Oslo på tirsdags morgen. Det blir deilig tror jeg, for nå er det ikke lenge igjen til TusenFryd åpner, og siden jeg skal sertifiseres til Sky i år, så kan jeg glede meg til det også:D Er ikke lenge igjen nå, og det er ganske deilig, etter et halvt års ventetid:)
Så dette her blir bra, april tror jeg kanskje er yndlingsmåneden min i hele verden, for det er bedre enn sommern, for nå kan jeg både nyte at snøen forsvinner, og at det blir varmere og varmere, pluss at sommern i tillegg ikke er så langt unna. Så dette liker vi:)

Blogges!

Runa i våryr;)

0 comments: