? ??????????????What a Day? ????? ?? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??4 Grabs Today. 1286 Total Grabs. ??????Pr
eview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Backyard Summers? ????? ?? ???Rating: 4.5 (4 Ratings)??3 Grabs Today. 1746 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ??????????? BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, November 8, 2009

Eksamenstid

Etter å ha vært her i to og en halv måned, lært en hel haug med spansk og snakka en god del, er det tid for eksamen. Vi har hatt forelesning på forelesning og lært utallige tider, og nå er altså tiden inne. Førstkommende fredag, den 13.(!) er dagen, da skal vi sitte på hotell El Convento i et airconditionfylt rom med 50ish enmannspulter og skrive og skrive og skrive. Og vi skal fylle ut oppgaver om alle disse tidene; imperfecto, indefinido, perfecto, subjuntivo, indicativo, futuro osv, kunne forskjellene på alle disse, skrive fritekster som viser at vi kan gjøre oss forstått, og vi skal vise at vi forstår en spansk tekst. Sikkert en del til vi også skal kunne, men dette får gå for nå.

Så pga dette er det eksamenslesning i alle kriker og kroker i hele León nå. Jeg har sittet på café La Rosita i to dager i strekk og skrevet verbbok inneholdende både regelrette og uregelrette verb i de nevnte tidene, jobbet med tidligere eksamensoppgaver, skrevet om bruken av verbene i alle tidene, og hatt kollokvie på kollokvie med hvorfor og hvordan man skal gjøre dette her. Vil dere vite mer? Nei?
Ok.

Det driter jeg i. Fem dager igjen, jeg har lest to og en halv dag og er LEI. Ukedagene står igjen, det er de tyngste, de med stranda og stillehavsbruset og de med undervisning om enda mer vi skal lære, og enda mer konkret forklaring av hvordan denne eksamenen skal foregå. Nerver? Jepp!

Så framover blir det lite blogging, dessverre. León er likevel fantastisk, men det blir det ikke fortalt mye om de neste dagene, det er eksamne, eksamen, eksamen, også er det muntlig eksamen, muntlig eksamen, muntlig eksamen. Og etter det er det hjem nesten med en gang. Uansett, så lenge jeg blir ferdig med skriftlig skal jeg være lykkelig. For prate, det kan jeg!

Ønsk meg lykke til!
Saludos, Runa estudiando.

0 comments: