? ??????????????What a Day? ????? ?? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??4 Grabs Today. 1286 Total Grabs. ??????Pr
eview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Backyard Summers? ????? ?? ???Rating: 4.5 (4 Ratings)??3 Grabs Today. 1746 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ??????????? BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, July 23, 2009

Fotballcup!

Fotballcupen til TusenFryd er et av sommerens høydepunkt. Da drar hele gjengen til Ski idrettsarena (ellerno) og slåss om heder, ære og vandrepokalen. Dette er stort altså. Så har vi lag basert på avdelinger, hvor vi kan ha så mange lag vi vil, så lenge vi har en dommer per lag. Og derfor benytter mange avdelinger seg av muligheten til å faktisk ha det gøy også, ved å ha med et sulliklag.
Jeg har spilt på sulliklaget de to siste årene, og det er noe av det morsomste jeg gjør hele sommeren. Der kommer den virkelige idrettsgleden fram, når vi spiller for å ha det gøy, og ingenting annet. Det er sjelden man får høre man er flink fordi man nesten unngikk at motspillerne scorte, men det får man på Attraks sulliklag. Og det er viktig! Det er når man slipper å få dårlig samvittighet for å ha sluppet inn et mål for mye, eller for ikke å treffe målet, at man faktisk kan løpe rundt og gjøre det beste man kan. Som motspillerne sa til oss, "jeg tror dere har det ganske mye morsommere enn oss her..."
I går, den 22. juli, gikk årets fotballcup av staben. Det var da vi fikk høre dette her, og sjelden har så mange attrakjenter løpt rundt på en fotballbane og prøvd hardt å få til et lite mål, men endt opp med å tape 12-0. Og det som er så fint med å være en gjeng attrakjenter løpende rundt på en fotballbane, er at man ler så man mister all energien, man løper rundt, tryner, reiser seg opp igjen og prøver en gang til, og man har det så utrolig gøy. Derfor liker jeg fotballcupen!
Men jeg skal selvfølgelig ikke nekte for at det er gøy å vinne også. Derfor har vi ikke bare et sulliklag på Attrak, vi har et førstelag og et andrelag også. Det hører med.
Såvidt jeg vet kom ikke andrelaget veldig langt i går, men de vant en del mer enn det vi gjorde, kan man vel si. Og etterhvert som flere og flere røyk ut, ble spenningen mer og mer til å ta og føle på.
Det var da Attrak1 spilte semifinale mot F&B at det begynte å bli alvor ut av dette her. Vi hadde nemlig kommet oss helt opp til de fire siste, og vi som var tilskuere ropte, heiet og skalv litt om hverandre på sidelinja. Dessverre for F&B var Attrak geniale, så vi vant noe sånt som 6-0 tror jeg. Det likte vi.
Dette her betyr da, for de som ikke fikk det med seg, at vi endte opp i finalen! Spørsmålet nå var bare hvem vi skulle spille mot. Den andre semifinalen besto av Admin og Spill, så her var det faktisk et poeng at Admin skulle vinne, så vi kunne vinne finalen mot en gjeng 40-åringer som jobber hele året inne på et kontor på TusenFryd. Man kjenner igjen laget ved å se på de selvlysende, bleike leggene deres.
Uansett, så gikk dessverre ikke den planen som den skulle. Det endte med straffekonk for semifinalistene, og Spill vant mot Admin.
Nå kan det kanskje nevnes at i fjor spilte Attrak i semifinalen mot Spill, og det ble til to ganske tøffe omganger. Derfor visste vi jo hva vi gikk til i år og, så det var en gjeng relativt spente tilskuere som fryktet det verste på sidelinja.
Det er virkelig ikke ofte jeg har sett på en fotballkamp med så stor interesse som jeg gjorde i går. Men noe så spennende tror jeg ikke jeg har opplevd på lenge.
Det starta med at Spill scorte, og stillingen var 1-0 halvveis ut i første omgang. Herregud, tenkte vi, nå vinner de faktisk... Men nei! Rett før pause fikk vi inn ett mål, stillingen 1-1, uavgjort ved pause! Og jeg har lært meg at det å score til uavgjort rett før pause faktisk er innmari lurt, for da er det fremdeles et håp.
Det som gjorde alt verre, var at et stykke ut i andre omgang fikk Spill inn enda et mål, og det ble 2-1. Attrak sto faktisk i fare for å komme på 2. plass for fjerde året på rad, og det hadde nesten ikke vært gøy engang. Men vet du hva? Etter noen minutter, så havna vi både på 2-, 3-, 4- og 5-2! Og vet du hva?
Attraksjoner vant fotballcupen 2009!:D

Var bare det jeg ville si:)
Jej!

0 comments: